Nemovitostní trh je v současné době jedním z nejkonkurenčnějších. Chcete-li vyniknout, musíte najít způsob, jak svou nabídku odlišit od ostatních a co nejrychleji vzbudit zájem potenciálních kupujících. Právě zde přichází na řadu fotografie. Pro kupce bytu či domu je důležité, aby mohli vidět, jak nemovitost vypadá, a získat představu o tom, jaké má vybavení, dříve než se na ni půjdou podívat osobně.
Pokud vaše fotografie nebudou špičkové, lidé si toho všimnou. Kupující uvidí podprůměrné obrázky a pravděpodobně přejdou k jiné nabídce, která lépe odráží jejich potřeby, rozpočet a stylové preference. Fotografie jsou první věcí, kterou kupující vidí u jakékoliv nemovitosti. Je důležité, aby realitní makléři, kteří se specializují na prodej nemovitostí prostřednictvím digitálních prostředků, jako jsou webové stránky nebo aplikace, měli skvělé snímky, které vyniknou a předvedou nejlepší vlastnosti prostoru.
Jak používat fotografie při prodeji nemovitostí
Je důležité používat stejně kvalitní fotografie pro všechny nabídky bez ohledu na cenovou kategorii. Pokud si kupující prohlíží nabídku s profesionálními fotografiemi a následně se znovu podívá na jinou nabídku stejného domu se špatnými fotografiemi, rozdíl pravděpodobně vynikne a mohl by poškodit váš prodej.
Použití stejných fotografií pro každou nabídku také usnadňuje nástrojům pro porovnávání cen přesné zobrazení rozdílu v hodnotě jednotlivých nemovitostí. Totéž platí pro agregátory nabídek, jako jsou Zillow, Trulia a Realtor.com. Pokud své nabídky rozdělite do různých sekcí, budou se u každé z nich zobrazovat jiné fotografie. To by mohlo lidem ztížit porovnávání nabídek a ukazuje to, že nevěnuje pozornost detailům.
Proč jsou profesionální fotografie tak důležité
Profesionální fotografie mohou zcela změnit způsob, jakým kupující vnímají vaši nabídku. Správné snímky vyvolávají pozitivní reakce a pomáhají lidem představit si, jak se v domě či bytě bydlí. Naopak nekvalitní fotografie lidi od prohlídky nemovitosti odradí.
Kvalitní fotografie jsou také známkou profesionality. Potenciálním kupujícím dává pocit, že se orientujete na detaily a že pravděpodobně věnujete pozornost všem aspektům procesu nabídky. Lidé chtějí spolupracovat s realitním makléřem, který je orientovaný na detaily, protože díky tomu je proces koupě domu mnohem méně stresující.
Profesionální fotografie vám také dávají několik různých možností pro zveřejnění vaší nabídky online, což usnadňuje dostat vaši nabídku k více lidem. Pokud máte pouze jednu fotografii své nabídky, musíte tuto jednu fotografii zveřejnit na více webových stránkách. Pokud máte více fotografií, můžete stejnou fotografii zveřejnit na jedné webové stránce a ostatní fotografie pak zveřejnit na jiných stránkách, což vám usnadní oslovení širšího publika.
Rozdíl mezi profesionální a amatérskou fotografií
Profesionální fotografie je víc než jen pořízení několika snímků digitální zrcadlovkou. Je to o vynaložení velkého úsilí a věnování pozornosti drobným detailům. Amatérská fotografie je naproti tomu pořízení několika rychlých snímků telefonem. S amatérskou fotografií nikdy nedosáhnete profesionálních výsledků.
Pokud k fotografování používáte chytrý telefon, je to v pořádku. Jen nečekejte, že budou vypadat tak dobře jako práce fotografa. Amatérská fotografie vzniká, když někdo použije automatické nastavení svého fotoaparátu a pak rychle pořídí několik snímků. Automatické nastavení téměř vždy vytvoří nudné fotografie, které nevypovídají o skutečné estetice prostoru. Profesionální fotografové naopak používají různé techniky a nastavení, aby získali co nejlepší fotografie.
Jaké typy fotografií je nejlepší zobrazit v nabídce
Realitní makléři mohou pro své nabídky vybrat ty nejlepší fotografie. Měli by se však také poradit se svými designéry a marketingovými specialisty, aby určili, které fotografie budou v nabídce. Fotografie v nabídce jsou první věcí, kterou potenciální kupující uvidí po kliknutí na nabídku, takže musí být poutavé. Často jsou nejlepšími fotografiemi pro zobrazení v nabídce exteriérové snímky, které využívají výhod sousedství nebo okolí.
Umístění exteriérového snímku čtvrti s úžasnou architekturou a svěže zeleným trávníkem by mohlo potenciální kupující přimět kliknout na nabídku a zjistit o oblasti více informací. Fotografie v nabídce jsou také první věcí, na kterou potenciální kupující při použití aplikace při hledání nového domova kliknou. Fotografie v aplikaci jsou často mnohem menší než fotografie na webových stránkách, proto by agenti měli vybrat ty nejlepší fotografie, které se zobrazí.
Výhody virtuálních prohlídek
Ne všechny nabídky jsou vhodnými kandidáty na virtuální prohlídku. Nejdůležitější je nabízet virtuální prohlídky pouze u nabídek, které vypadají krásně, jsou dokonale naaranžované a bylo by obtížné je vyfotit. Tím zajistíte, že virtuální prohlídky budou mít přidanou hodnotu a nebudou odvádět pozornost kupujících od ostatních nabídek na webu.
Virtuální prohlídky jsou také skvělé pro nabídky, které se nacházejí v odlehlé oblasti. Pokud se nemovitost nachází daleko od místa, kde žije většina lidí, může pro ně být obtížné dostat se do domu, aby si ho prohlédli osobně. Virtuální prohlídky jsou také užitečné pro nemovitosti, které mají omezené hodiny pro předvádění. Například komerční nemovitost může být otevřena jen několik hodin denně.
Virtuální prohlídky umožňují agentům ukázat prostor v kteroukoliv denní dobu a z jakéhokoliv úhlu. Virtuální prohlídky se často doplňují o videopřenosy; kvalitní video exteriéru a interiéru domu bude velkou výhodou. Pokud není problém s vnitřním prostorem, je často problematické natočit dobré video zvenčí. V záběru se ocitne kolemjdoucí, soused, sociální pracovník nebo policie, to vše je třeba přefotit nebo odstranit pozadí. Pokud se rozhodnete jít snadnou cestou a pozadí odstranit, doporučuje se cz.depositphotos.com/video-background-remover.html, ale pokud se rozhodnete jít těžší cestou, ujistěte se, že vás nic neruší, nejlépe je natáčet ráno, kdy je vhodné světlo a méně faktorů, které vás mohou rušit.
Kroky k pořízení skvělých fotografií pro inzerci nemovitostí
Nejlepší fotografie nemovitostí jsou ty, které ukazují nemovitost v tom nejlepším světle. Zde je několik tipů, které vám pomohou pořídit skvělé fotografie pro inzerci.
- Ujistěte se, že je nemovitost čistá a uklizená. Nepořádek nebo nepořádek v domě by mohl odvádět pozornost od nábytku a vybavení. Díky nim také nemovitost vypadá menší, než ve skutečnosti je.
- Využívejte přirozené světlo, kdykoli je to možné. Umělé světlo může na fotografiích působit lacině a neprofesionálně. Přirozené světlo dodá fotografiím teplý a příjemný pocit.
- Fotografujte z různých úhlů. Lidé si při návštěvě nemovitosti prohlédnou nabídku z mnoha různých úhlů pohledu. Fotografie, které ukazují různé úhly, dávají kupujícím lepší představu o tom, jak prostor ve skutečnosti vypadá.
Fotografování nemovitostí je konkurenční odvětví a je stále důležitější než kdy dříve, aby realitní kanceláře vynikly. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je zajistit, aby všechny vaše nabídky měly úžasné, vysoce kvalitní fotografie, díky nimž vyniknout mezi ostatními. Při pořizování fotografií pro realitní kanceláře je nejdůležitější si uvědomit, že méně je více. Nechcete ukazovat příliš mnoho fotografií nemovitosti, jinak nakonec odvede pozornost kupujícího od toho nejdůležitějšího. Místo toho byste se měli zaměřit na několik snímků, které ukazují vaši nemovitost v tom nejlepším světle.
Článek Jak důležitá je fotografie při prodeji nemovitostí? se nejdříve objevil na Hypoindex.cz.
Source: Hypoindex.cz
Jak důležitá je fotografie při prodeji nemovitostí?